Tuesday 31 May 2011

pemBAWA kereta

bismillahirahmanirahim..




assalamualaikum..hehe..blog baru!..sukenya..ye la, sakit hati bila blog lama kena serang virus..huhu..bantai la..aku tak reti nak buat nuffnang segala bagai..follower pown xde..nama pown masih baru, rilek dulu..haha..

ok...tadi mukadimah je..hehe...ni aku nak cerita pasal apa yang berlaku sejak kebelakangan ini...tadi aku pergi pasar nak beli ayam..maklum la parents takde kena la beli barang dapur..alhamdulillah setakat ni xpernah lagi beli lauk..semua aku yang masak!huahuahua..lantak kome xsedap..haha..so tadi kakak aku drive la..pas2 ade la seorang PEMBAWA kereta sewel pergi reverse kerete kat tempat sempit..apa dia ingat kereta dia kecil?sekurang-kurangnya bagi la kakak aku keluar dulu last2 kereta kitorang langgar wall dekat belakang...habis calar mengamuk ayah aku balik nanti..huhu..ini kes pertama..

KES 2
semalam aku nak pergi pasarraya, nak beli ayam gak tapi xjadi..mahal sangat..so sampai kat simpang depan taman rumah aku..adalah seorang PEMBAWA kereta pergi park dekat tepi jalan menghalang penglihatan aku je..kereta belakang aku dah xsabar, dia pergi hon plus aku xnampak kereta so aku pown sabar je la..then aku bedal je sebab memang aku xnampak kereta lalu...n then aku pecut  nak masuk simpang..hampir-hampir terbabas tau!..adik aku yang duk sebelah terkesima!..aku mengucap panjang-panjang...

KES 3
aku dari ipoh kot..adalah seorang PEMBAWA kereta ni..kereta SPORT lagi tu..memang rapat la kereta dia dengan kereta aku drive..dia kat belakang macam nak langgar aku..aku bawa pon dah 100km/s..dah cukup laju la tu!..dia memang rapat la..aku pown cuak giler..ye la..laju kot then teringat nyawa aku yang mahal ni..aku ketepikan kereta aku bagi dia potong.,.AMIK nak sangat bawa laju kan...!...haha...memang giler la PEMBAWA kereta tu..pastu aku slow down kereta setakat 80 km/s je..hehe..menarik nafas lega!..

KES 4
baru-baru ni aku keluar la dengan kawan lama aku..aku fikir xnak drive tapi kawan aku mak dia pakai kereta..terpaksa la..lepas ambil kawan aku, aku berhenti la dekat simpang..lepas clear jalan aku pown nak seberang la tapi muncul secara TIBA-TIBA kereta..aku pown brek mengejut la..adeiihh sian kawan aku..last-last kereta tu masuk simpang..xbagi signal langsung!..memang nak kena maut dengan aku la...sabar je la...huhuh


sebenarya aku baru 2 bulan dapat lesen tapi parents aku bagi aku bawa..so sekarang ni aku pergi mana-mana aku drive..kadang-kadang jadi driver parents aku..so aku dah pandai la nak bajet kereta, nak masuk parking, nak lalu jalan sempit....ceee dulu excited giler dah ade lesen

TAPI

sejak kebelakangan ni aku memang MALAS giler nak drive sebab penat dan kena sentiasa focus...bila adik aku suruh beli barang aku naik basikal je..kalau jauh terpaksa ..huhuhu

aku memang TAK SUKA bila ada PEMBAWA kereta yang

1) suka hati je nak park kereta merata-rata sampai menghalang laluan serta pandangan
2) suka tak bagi signal macam susah sangat
3) suka gelojoh giler
4) suka dekat2 kan kereta dengan kereta depan
5) suka keluar dari parking secara tiba-tiba

menyusahkan PEMBAWA kereta yang lain..ooh please SAYANGI NYAWA ANDA...

dah la..lebih baik bawa kereta macam ni je

senang cerita..


JADI LA PEMANDU YANG BERHEMAH


p/s- kalau aku drive kereta sambil pegang stereng bahagian bawah tu maknanya aku MALAS giler nak drive plus nak sangat cepat sampai..sekian!..hahaha


2 comments:

Unknown said...

1s time singgah kat sini...
apa pun, lain org lain ragamnya bila drive..

oneladybirdflowers said...

tapi xley fikir diri sendiri..jangan selfish..saya pown budak baru belajar...masih baru..hehe